Sponsor mij! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Stephanie Zundert - WaarBenJij.nu Sponsor mij! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Stephanie Zundert - WaarBenJij.nu

Sponsor mij!

Door: Stephanie van Zundert

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

08 Oktober 2014 | Nederland, Tilburg

Lieve familie en vrienden,

Inmiddels zit ik alweer in het derde jaar van de hbo-opleiding Huidtherapie aan de Hogeschool Utrecht, waar ik heb geleerd om huidproblemen te constateren en te behandelen.

Voor mijn minor heb ik gekozen om International Health Studies te gaan doen. Dit houdt in dat ik een project naar keuze mag doen, in een willekeurig land, buiten Nederland. Gevoelsmatig gaat mijn interesse uit naar ontwikkelingslanden waar weinig tot geen medische kennis en matige gezondheidszorg is.

Na uitgebreid onderzoek en contact met diverse organisaties bleek Tanzania voor mij een goede keuze. Tanzania telt veel patiënten (voornamelijk kinderen) met brandwonden, vaak als gevolg van het koken op open vuur . Er is veel onduidelijkheid en onwetendheid over de behandeling van brandwonden. Met de kennis die ik de afgelopen twee jaar in mijn studie heb opgedaan kan ik voorlichting geven aan artsen en verpleegkundigen over hoe zij het beste wonden en oedeem kunnen herkennen en behandelen.

Het gebied Arusha, kampt met een groot tekort aan medisch personeel. Helaas is het de dagelijkse realiteit dat te veel patiënten onnodig sterven, omdat er tekort is aan artsen, verpleegkundigen, medicijnen, kennis en faciliteiten. Door dit tekort is de hulp van medisch geschoolde vrijwilligers een waardevolle bijdrage! Naast de behandeling van brandwonden, zal ik mezelf nuttig maken met het assisteren van artsen bij check-ups, HIV/AIDS bloedonderzoek en het uitdelen van medicatie.
_______________________________________________________________________________________________________________
‘‘Ze behandelen de armen maar vele patiënten rennen weg zonder te betalen, wat een schuld oplevert van 9.000.000 Tanzaniaanse Shilling’’, aldus Artsen Zonder Vakantie over het St. Elizabeth Hospital in Arusha.
_______________________________________________________________________________________________________________

In de periode van 24 oktober 2014 tot 19 december 2014 word ik geplaatst in het St. Elizabeth Hospital in Arusha. Zoals je inmiddels hebt begrepen gaat het hier om vrijwilligers-/ontwikkelingswerk in een zeer arm land. De hulp die ik ga bieden zal niet betaald worden, maar juist geld kosten. Om deze hulp mogelijk te maken, heb ik veel geld nodig voor mijn vaccinaties, ticket en visum, verblijfskosten (kost en inwoning) en een donatie aan het St. Elizabeth Hospital. Onder donatie versta ik giften aan het ziekenhuis in de vorm van medicatie, behandelmaterialen, beddengoed et cetera. Graag wil ik een beroep doen op jullie medeleven en jullie vragen mij emotionele- en financiële steun te geven. Ik ben blij met elke euro waarmee jullie mij willen helpen.

Het speciaal geopende rekeningnummer hiervoor is: NL48 RABO 0191 6450 01

Om jullie op de hoogte te houden van al mijn ervaringen in Arusha zal ik vanaf oktober 2014 een blog bijhouden op www.StephanievanZundert.waarbenjij.nu.

Tot slot, wil ik jullie vragen om deze brief door te sturen, en/of mijn activiteiten kenbaar te maken aan jullie familie, vrienden en kennissen die mogelijk bereid zijn om mijn werk te ondersteunen.

Ik hoop dat jullie het met mij eens zijn dat dit project in Tanzania jullie investering waard is en zie uit naar jullie reactie!

Groetjes, Stephanie

  • 09 Oktober 2014 - 16:47

    Klaas Den Besten:

    stepanie, ik heb veel verband, soms oogzalf en naald suitnaaldcombinatie. Enkel koffers vol.
    Hoe krijg je dat ter plaatse.?Wanneer ga je precies?
    Kan ik nog extra zending regelen.nmateriaal komt vanaf zeeschepen, moet altijd voortijdig vervangen worden. Meeste is nog niet verlopen en heeft al die tijd op de plank in de ziekenboeg gelegen.
    Ik laat Marina wel foto's maken

    De vader van Tim den Besten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 26637

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

24 Oktober 2014 - 21 December 2014

Stephanie 2 maanden vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: