Oscar - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Stephanie Zundert - WaarBenJij.nu Oscar - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Stephanie Zundert - WaarBenJij.nu

Oscar

Door: Stephanie van Zundert

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

25 November 2014 | Tanzania, Arusha

Hier even een hele korte update over het ziekenhuis.

Er was (zoals jullie hebben kunnen lezen in de vorige verslagen) een jongen in het ziekenhuis, genaamd Oscar. Hij was er al toen ik 4,5 week geleden begon met werken. Er zat een klein scheurtje in zijn elleboog en zijn familie had hem proberen te genezen op traditionele geneeswijze. Nadat ze de genezende bladeren op zijn arm hadden gelegd, vertoonde zijn huid een ernstige allergische reactie. De opperhuid en lederhuid raakte geïnfecteerd en op sommige plekken ook in het onderhuids bindweefsel. Toen is hij naar het ziekenhuis gebracht.

Zijn arm zag er gezwollen, pussend en ‘aangevreten’ uit. Na 4 weken wondbehandeling en antibiotica ging het beter. De zwelling is nu behoorlijk afgenomen, de infectie verminderd en een groot deel van zijn boven- en onderarm is genezen. Echter zijn er nog steeds plekken op zijn hand die er slecht aan toe zijn. Vorige week was Oscar ineens weg. Terwijl er nog een groot gapend gat zit in zijn handpalm, elke dag gevuld met pus. Blijkbaar was na 4 weken behandelingen het geld op. De familie van Oscar kan het niet meer veroorloven om de behandeling voort te zetten.

Ik heb een speciale band met dit jongentje en ik heb aan John Nsoma gevraagd of hij contact kan opnemen, om Oscar terug naar het ziekenhuis te brengen. Vandaag was hij er. Ik heb gepraat en overlegd met John wat er qua behandeling nodig is om zijn hand/arm weer mobiel te krijgen en de huidinfectie volledig te genezen. Uiteindelijk heb ik besloten om op mijn kosten Oscar nog 2 weken op te nemen in het ziekenhuis zodat ik de wondbehandeling en fysiotherapie kan doen totdat hij genezen is. Ik betaal voor 14 nachten in het St. Elizabeth, de antibiotica, X-ray scan, dagelijkse wondzorg en fysiotherapie. Het kost samen 300.000 schilling.
Mijn doel zou voor het overgrote deel behaald zijn als ik samen met John dit super lieve jongetje zou kunnen genezen.

We zijn al een heel eind gekomen. De behandeling is nu nodig om het pussende gat in zijn hand te dichten en zijn arm weer te kunnen bewegen. Deze is door het scheurtje in zijn elleboog verstijfd. De spieren staan erg strak.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van hoe het met Oscar gaat. Ik wil jullie ook namens hem bedanken omdat dit mede mogelijk gemaakt kan worden door het sponsorgeld wat binnen is gekomen!!!

Dank jullie wel.

Liefs, Steph


  • 25 November 2014 - 15:31

    Nathan:

    Zoals elke update lees ik weer vol bewondering over je avonturen. Je bent super bezig en alleen al dit kleine wondertje gaat zoveel goeds brengen. Oscar4president! Xx je broertje!

  • 25 November 2014 - 17:16

    Harold Van Den Berg:

    Hoi Stephanie,

    Wat geweldig van je om Oscar zo te helpen en natuurlijk is het belangrijk dat zijn hand ook helemaal genezen is om hem weer te kunnen gebruiken. Je bent echt goed bezig daar en het moet je wel een enorme voldoening geven om te zien dat wat je doet ook resultaat heeft ! Ben blij dat je het weer een beetje ziet zitten daar in die zware omstandigheden en ik wil je toch nog een keer een hart onder de spreekwoordelijke riem steken en hoop dat je zelf ook weer een beetje ziet zitten. De tijd om weer naar huis te gaan komt ook weer dichterbij, dus je hebt iets om naar uit te kijken, heb begrepen dat je vriend ook nog een keertje komt, dus dat is ook heel leuk en mooi ! Veel succes en sterkte in de iets mindere momenten en weet dat ik en alle familie en kennissen je hier vanuit Nederland steun en geweldig waarderen om wat je daar voor elkaar krijgt en presteert !

    Vriendelijke groet,

    Harold

  • 25 November 2014 - 18:27

    Claudia:

    Geweldig!!!!♡

  • 25 November 2014 - 19:07

    Pearl:

    Geweldig meid ! Dit was je droom.... kindjes helpen, je opgedane kennis gebruiken om de mensen daar verlichting van hun pijn te geven. Slechts een druppeltje op een gloeiende plaat. Helaas...Maar de mensen die met jou in aanraking zijn gekomen zullen je heel dankbaar zijn. Hoe zou het met Oscar afgelopen zijn zonder jouw hulp? Fantastisch dat hij door jouw inzet en liefde voor hem, straks zijn handje en arm weer kan gebruiken !Je bent een kanjer.

  • 27 November 2014 - 18:55

    Wim D. Te A.:

    Het is fijn om te beseffen dat sponsoring omgezet kan worden in directe en ECHTE hulp. We zijn trots op je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 26605

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

24 Oktober 2014 - 21 December 2014

Stephanie 2 maanden vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: